Instagram - Twoja wizytówka w internecie

Daj się poznać swoim przyszłym klientkom 🙂 Najlepiej wybrać TYP KONTA inny niż prywatny – może to być konto twórcy lub lokalnej firmy (zwłaszcza, jeśli masz swój lokal). Dzięki temu ustawieniu, Twoje posty staną się publiczne i widoczne w wyszukiwarce Instagrama.

Pamiętaj, aby uzupełnić swój profil o niezbędne informacje:

  • zamieść swoje logo lub zdjęcie (zdjęcie bardziej zachęca do kontaktu).

  • nick twojego profilu powinna być łatwa do zapamiętania, może być to imię i nazwisko lub wymyślona nazwa marki / firmy (u mnie: „@zaczarowanewarkoczepl”)

  • nazwa konta – użyj innych słów identyfikujących twoją markę niż w nicku, dzięki temu zwiększysz widoczność swojego profilu [ u mnie: „Katarzyna Marlewska✨ BRIDAL HAIRDRESSER 📍Poznań”
  • w opisie dodaj lokalizację lub obszar swojej działalności (dokąd dojeżdżasz) [ja podałam to w nazwie konta]

W wyróżnionych stories dodaj

  • info o tym jak się do Ciebie zapisać,
  • jakie usługi świadczysz i jakie są ich ceny (możesz nie podawać cen, wtedy będzie więcej wiadomości z pytaniem o cenę, ale im więcej pracy będziesz mieć, tym bardziej takie wiadomości będą tracić Twój czas)
  • wybrane fryzury, które polecasz swoim klientkom
  • i inne warte wyróżnienia informacje, np. informacje o sobie, ukończone kursy i szkolenia, porady dla klientek czy polecanych usługodawców.

Dodając posty:

  • używaj hasztagów z określeniem lokalizacji np. #fryzjerpoznań oraz tematycznych np. #fryzuraślubna
  • określaj lokalizację posta – ja zazwyczaj oznaczam sale weselne lub miasta do których mogę dojechać, żeby moje posty wyświetlały się gdy ktoś będzie szukał lokalnych usług.
 

…o Instagramie znajdziesz w necie pełno informacji, ostatnio bardzo śledzę to co mówi Karolina Orzechowska 🙂

Współpraca z Pannami Młodymi

Praca z Panną Młodą różni się od umawiania standardowych usług. W moim przypadku jako FRYZJER ŚLUBNY nie odwołuję rezerwacji ślubnych. Oczywiście nie mam na myśli zdarzeń losowych, bo jak urwie mi rękę lub będę mieć stłuczkę na trasie, to nie dojadę… ALE:

  • nie wyjeżdżam nagle na urlop w dniu czesania ślubnego
  • nie odwołuję wizyty gdy jestem przeziębiona (załatwiam sobie kogoś do pomocy, kto mnie np., zawiezie i odbierze albo pomoże w trakcie czesania)
  • opuszczam lub spóźniam się, na imprezy rodzinne, które pojawiły się w kalendarzu później niż przyjęta rezerwacja
  • nie przyjmuję LEPIEJ PŁATNYCH ZLECEN, jeśli mam już wpisaną rezerwację ślubną.

 

Aby dotrzymać tych zobowiązań i nie zwariować, wprowadziłam różne terminy zapisów dla różnych typów usług. Nasłuchałam się już, że „lecę na kasę, bo tylko pakiety można zapisywać z wyprzedzeniem„. To nie do końca tak jest, choć pieniądze są ważnym elementem. Czesanie to BIZNES – musi przynosić dochód i pozwolić mi się utrzymać, niezależnie od pensji męża.

  • pakiety ślubne – rezerwacje zaczynam jesienią poprzedniego roku (czyli listopad 2024 na (prawie) cały 2025 rok)
  • fryzury ślubne w pracowni – rezerwacje przyjmuję z 2-miesięcznym wyprzedzeniem
  • fryzury okazjonalne – rezerwacje przyjmuję z 1 miesięcznym wyprzedzeniem.

 

Taki zapas czasu powoduje optymalizację zysków, bo pakiety choć wymagają najwięcej ode mnie, są najlepiej płatną usługą. Fryzury ślubne mają pierwszeństwo przed f. okazjonalnymi, tak bym mogła przyjąć Panny Młode, które np. zaliczyły już nieudane próby i teraz szukają ratunku. Wyjątki robię czasem dla stałych klientek (takich, które czeszą się / farbują 5-6 razy w roku) – wtedy mogę zapisać je z wyprzedzeniem takim, jak Pannę Młodą.

Jak możesz zobaczyć na schemacie, kroków do zapisu Panny Młodej jest sporo, ale wszystko po to, by mieć pewność co do naszych ustaleń i nie zaoferować tego samego terminu 2 osobom. 

Link do formularza rezerwacyjnego przesyłam tylko zainteresowanym osobom, których termin jest jeszcze dostępny. WSZYSTKIE REZERWACJE są przesyłane do jednego pliku, więc wiem na 100% kto był pierwszy na dany dzień 🙂 Rezerwacje wysłane przed startem zapisów na daną usługę, nie są brane pod uwagę.

Fryzura próbna

Panny Młode nie znają naszych grafików czy rodzinny ch planów. Jeśli jesteś na początku dorgi, możesz być bardziej elastyczna, jednak gdy przychodzą dzieci lub gdy klientek robi się znacznie więcej, kalendarz zaczyna życ własnym życiem. Podobno nie istnieje „work-life-balance”, ale warto spróbować nad nim zapanować. Ustalić sama ze sobą dni wolne, urlop itp. i nie wpisywać tam klientek. Co począć, gdy klientka obudzi się za późno i zostaje nam tylko wciśnięcie ją w dzień wolny? Nic – teraz po sprawie, ale na przyszłość warto się zabezpieczyć, np. tak jak robię to ja 🙂

Ważną zmianą w stosunku do standardów współpracy jest to, że TO JA DZWONIĘ  / PISZĘ wiadomość z propozycją umówienia próby. Wysyłam je kolejno do PM z danego miesiąca (np. w styczniu do PM z marca i kwietnia), a kiedy je umówię, zapisuję PM z kolejnych miesięcy.

Stronę z zapisami na próby możesz podejrzeć tu: https://www.nabostwo.pl/kasia-kalendarz-terminow-na-fryzury-probne/.  Jeśli nie masz swojej strony, nie potrzebujesz jej – możesz wysłać  PM link do kalendarza Google. W tym celu w kalendarzu klikasz „Dodaj –> Utwórz nowy kalendarz„, nazywasz go np. „terminy na próby” i ustawiasz jako publiczny i kopiujesz wyświetlony poniżej link. Potem wystarczy. dodać do niego wydarzenia – terminy prób. Ja w opisie wydarzeń dodałam instrukcje dla PM, jak zarezerwować termin, tak na wszelki wypadek.

Zapisy na fryzury okazjonalne

Pierwszy kontakt mam zazwyczaj z klientkami na IG / Fb. Zdarza się, że ktoś zadzwoni, ale wtedy odsyłam go do tych 2 miejsc, które ograniam w Facebook Business (mam podpięte oba konta tam, a także konto Pracowni naBóstwo). Korzystam z etykiet, by oznaczać wiadomości do odpisania (etykieta: odpisać) lub szybko znajdować wiadomości z opiniami (etykieta: opinia) lub zdjęciami ślubnymi od Panien Młodych (etykieta: zdjęciaPM).

Klientki na fryzury okazjonalne zapisuję bezpośrednio w IG / FB. Panny Młode, jeśli ich termin jest dostępny, muszą wypełnić formularz. 

Poniżej znajdziesz moją PROCEDURĘ ❤ odpisywania na rezerwacje fryzur okazjonalnych.

Po otrzymaniu wpłaty i przesłaniu potwierdzenia przesyłam dodatkowe informacje:

  • instrukcję, jak przygotować włosy do czesania (jest też zapisana w wyróżnionych stories, ale podsyłam ją klientce – mam zapisaną w zapisanych wiadomościach na ig i fb.)
  • instrukcję dojazdu do pracowni (j. w.)
  • link do regulaminu wizyt (jest obszerny, znajdziesz go tu: https://www.nabostwo.pl/uslugi-slubne-regulamin-wspolpracy/)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *